Tisdag 07.04.09.

Hej mina läsare.
Som ni kanske har märkt så har jag inte haft någon tid alls för bloggen i dag, inte ett ända inlägg har jag haft tid med. Jag har faktiskt haft en fullspäckad dag från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Men nu äntligen ska jag berätta om min dag och visa lite bilder :) för ni har ju inte en aning om vad jag har gjort.

Min dag startade 8.15 på ungdomsmottagningen tillsammans med tjejerna i min klass. Där pratade vi om sex, lust och massa mer ni vet... Vi fick även ta ett "kondomkörkort", låter kanske mer kompliserat än vad det egentligen var. Vi fick helt enkelt trä på en kondom (på rätt sätt) på en frigolit-penis. Bildbevis på körkortet:



Därefter var vi tillbaka på skolan och fick först se en film om fjällräddning, vi ska ju nämligen ut på fjällresa v.18. Och efter lunch hade vi hela tre timmar hjärt och lung-räddning. Vi fick lyssna, prata, lära oss, prova på docka, prova på kompisen och lite annat. Även då var vi bara tjejerna, och vi hade faktiskt mycket roligt. Kunde inte låta bli att fota oss tillsammans med dockan (som vi gjorde konstgjord anding på):




Efter den 3 timmars långa lektionen var slut så var även skoldagen slut, men inte min....
Efter skolan gick jag, Erica och Josefin på ica och köpte med oss fläskfilé, klyftpotatis, bea, fetaost och oliver, vi skulle laga middag på skolan (berättar snart varför).
Maten var supergod och det var verkligen mysigt att laga middag bara vi helt själva i den stora hemkundskaps-lokalen.
Maten:



Nu kommer jag till varför vi nu lagade middag på skolan.
Klockan 17.15 blev jag, Josefin och Micke upphämtade av Bertil (som jobbar på fritidsgården). Av han fick vi skjuts till Brunflo. Dit åkte vi för att träffa några politiker som har erbjudit fritidsgårdarna i östersund pengar för att bättre gårdarna. Så vi var där för att representera våran skola. Jag orkar tyvär inte skriva om allting, det är i alla fall en lång historia. Men vi presenterade i alla fall vad vi skulle göra för ca 70.000 kr. Vi fick kommentarer om att vi var jätte duktiga av både politikerna och Bertil.
3 timmar senare hade de tagit beslut om hur mycket pengar vi skulle få. Resultatet blev att våran skola får 90.000kr (vi hade önskat 72 tusen), medans de övriga skolorna fick nätt och jämt 70 tusen (om jag förstod det rätt).
Det känns jätte skönt och jag är stolt över våran presentation som tydligen var väldigt bra.
Jag kom till stan vid 10tiden och träffade några vänner snabbt, och tog bussen hem strax efter.

Nu är klockan drygt halv 1, och jag är supertrött och mår även lite dåligt, så nu ska jag äntligen få sova. Det har som sagt varit en tuff dag.

God natt på er allihopa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0