Dagens händeler & dagens middag.

Många dagens blev det. Men jag ska jag somsagt sammansfatta min dag, med bland annat lite bilder.


Det var en skön dag på skolan. VI hade bara teknik och musik. På tekniken bygger vi bilar, eller ja saker som rör sig, och det är ju faktiskt ganska roligt. MIn grupp gör en liten karusell i glassiga färger, som kommer snurra runt m.m.
På musiken så spelade vi instrument hela dagen. Jag och Josefin hade hur kul som helst med våre keybords. Vi höll på med den där "dj-saken", då alla knappar har olika läten. Josefin fick mig att gråta av skratt, vilket inte förvånar mig ett dugg, eftersom hon alltid får mig att skratta. Här är två bilder på först Josefin och sedan på mig:

Efter skolan drog vi in på staden, där vi mötte upp Hedda, Marcus, Julia, Sandra & Anna, och vi satte oss på Tehuset för en fika. Inte ett dugg förvånade va? Men jag fick ju faktiskt barnbidraget i dag, och det är ju fredag, så en fika var jag värd. Det blev i dag En kladdkaka och en "kaffe-drink", som innhöll: kaffe (så klart), glass och grädde. Den var väl helt okej god, men det blev ingen favorit, nej nej. På bilden från vänster: Josefin, mitt fika & Josefin igen. Ingen gillade att jag tog kort, men Josefin tillät en hyfsad bild iaf:


Efter stan så drog jag hem, rastade Morris och sedan åkte jag till Josefin, och där är jag nu. Vi lagade tillsammans en jätte god middag, våran "favvo-rätt" som vi alltid gör tillsammans. Superlätt att göra och framför allt supergod att äta. Den består utav: Makaroner, klippt skinka, fetaost, oliver och creme fraích. Innan vi gjorde middag så fick vi gå ner på ica för att köpa fetaost. Vi köpte två paket, och åt ett varsitt (vi älskar fetaost), det var mycket mumsigt. På bilderna: Maten.




Nu har vi varit nere på Ica ännu en gång, då vi denna gång handlade lite godis. För nu ska vi faktiskt sy lite och pyssla lite. Jag ska göra klart min klänning (den jag ska dansa i).
Senare ska jag i alla fall träffa Hedda, andra planer har jag ännu inte

Ha en superbra kväll allihopa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0