Detta vet jag nu om cannabis.

Nu är programmet slut, och jag lärde mig några saker i alla fall, som till exempel:

Om en polis ser en ungdom i t.ex 15års åldern röka på, så ger polisen en varning. Och efter 3 varningar får de ta fast han/eller hon som rökt på.
- Jag tycker att det är sjukt hur stor skllnaden är på hur det är där och hur det är här i Sverige. Tänk er att en ungdom som inte är myndig kan röka på helt öppet. Medan här i Sverige får man en polisanmälning om man snattat en godis-bit. Och skulle man ta droger här som ungdom, så skulle man få sitta på anstalt eller liknande.

•  Det är 18-års gräns på cannabis i Amsterdam.
- Vilken enorm skillnad. Här i Sverige får man gå på krogen när man är 18, wow. Medans man i Amsterdam kan och får köpa droger helt lagligt.

•  En joint skadar lungorna lika mycket som 3 st ciggaretter gör.
- Många undras, vissa tror att cannabis är bättre än vanliga ciggaretter. Och det används ju som medesin i vissa fall. Men nu fick vi svar på att det alltså är sämre. Sälv kunde jag faktiskt tänka mig det.

Jag lärde mig detta och en hel del till. Så även om det verkade som ett korkat program, så kan det mycket väl vara lärorikt. Till och med pappa tyckte att programmet var bra, och jag fick även höra en och en annan historia från hans sida. ;)

Kommentarer
Postat av: sara

fan då, jag som alltid röker det...

haha ne men vad knepigt att det var laglit osv där :S

sjukt tycker jag !

2009-03-12 @ 20:31:33
URL: http://ssarauu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0