London, dag 2.

På tisdagen, dag två, vaknade vi runt 9 och åt frukost osv. Frukosten var faktiskt bättre än jag väntat mig, eftersom jag väntade mig frukosten vi fick sist. Hur som helst... Vid 10tiden började vi vandra. Vi gick genom Hyde Park, vilket var den störta parken jag någonsin sett, och det var även underbart att se gräs.
Det tog säkert en timma, om inte mer att gå igenom den parken, men till sist stod vi framför Queen Elisabeth´s hus, där det var någon slags parad. Efter det vandade vi vidare för mer sevärdigheter, vi han med att se både Big Ben och London eye.
Det var roligt att se alla dessa saker som man hört så mycket om, men både jag och Josefin gjorde världens tabbe. Vi tog nämligen på oss våra nya, (ganska) hög-klackade skor. Gissa om jag hade ont i fötterna? -Om jag hade, jag kunde knappt gå. Så det första vi gjorde när vi kom till stan var att vi sprang in på Primark och köpte ett par tygskor. - Vilket lättnad -
Efter en dag på stan åkte vi ehm till hotellet, lämnade kassarna (som var många och stora) och åkte sedan i väg igen för att besöka europas störta shopping-center. Gissa om det var stort? Jag har i alla fall aldrig sett något liknande. Helsa 250 affärer under ett och samma tak. Tyvär var vi endast där i ca 2 timmar, och jag och Josefin hann endast med 4 affärer. Jag tror att man skulle behöva en vecka för att hinna se alla.
Mer om shoppingen kommer snart...

Bilder från dag 2:


Snygga limosiner va? En baby-rosa och en hummer.

Kommentarer
Postat av: sara

vad kuuuul :)

hoppas du hade det riktigt bra där borta!

2009-03-05 @ 12:15:52
URL: http://ssarauu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0