Tips om hudvårdsprodukter, budgetfynd.

 
Jag tog precis bort sminket, då jag kom på att jag ville ge några små tips. Här är några av de hudvårdsprodukterna som finns i mitt badrumsskåp. Den första är en peelingkräm för alla hudtyper, det heter ACO FACE scrubcreme, jag fick den ganska nyligen och jag provade den nyss, jag tyckte verkligen om den. ACO är faktiskt ett väldigt bra märke, som inte är djurtestat osv, det är också ett billigt märke. Det ända tråkiga med den här var väl att den är oparfyrmerad, vilket är bra för vissa, men själva föredrar jag gärna någon svag god doft. En annan bra ansiktspeeling som jag använder är från serien "OLIV naturell", vilket också är ett bra märke med naturliga ingrdienser. Jag har både peelingen och fuktmasken, jag gillar båda skarpt. Den femte bilden är en fuktkräm som jag verkligen älskar, Nivea Visage - Nourishing Day Care, det är alltså en dagkräm, men den funkar alldeles utmärkt som nattkräm tycker jag. Den har en fräsh doft och är väldigt mjukrengörande för torr och känslig hy, vilket jag har. Dessa tre produkter är riktiga budget fynd. Men för själva sminkborttagningen använder jag både Clinique's liquid Facial Soap, som jag tycker om väldigt mycket, eller Make Up Stores skincare system, foam cleanser för känslig hy. Den är helt okej, det kan vara lite jobbigt i bland med skumm i hårfästet, men det är inget större problem direkt. Den har däremot en jätte god doft av melon, det gillar jag verkligen. För en billigare sminkborttagning föredrar jag LÒRÈAL Demaq´expert, en grön tub (som inte finns med på bild). Den har också en väldigt god doft, och går på ca 70 kr tror jag. Här var några tips på produkter som jag anväder och föredrar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0