Chokladbollar av guld.

Efter att Julia hade dragit så gick jag & hedda ut för att möta anna. När vi kom tillbaka så bestämde vi oss för att baka. Det blev chokladbollar.


Chokladbollarna dekorerade vi med guld-strössel. Och till dom drack vi latte, mums mums.
Jag fick stå för knådandet, som ni ser såg mina händer skitläskiga ut efteråt.
Undertiden vi satt och fikade så läste jag roliga historier ur en gammal historiebok som jag fick för skitlänge sedan. Det var hur kul som helst, tyckte jag i alla fall, för det var typ bara jag som skrattade.

Recept på chokladbollarna. Vi hade dock vanligt margarin i stället för lättmargarin.

75 gram  lättmargarin
1 dl  socker
1 msk  vaniljsocker
3 msk  kakao
1 tsk  snabbkaffe
2,5 dl  havregryn
  pärlsocker




Nu har hedda dragit, men anna har stannat för att sova över. Just nu sitter vi framför tv'n med mätta magar och bara tar det lugnt. Men jag ska snart fixa lite med kläder till vårshowen, för i morgon har jag genrep med en grupp. Ni kanske får se resultatet senare :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Najs händer :P:P

2009-03-23 @ 12:37:09
URL: http://strumpiz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0